Parohia Moscu (Tg.Bujor)

[ Mesaje noi · Membrii · Regulamentul forumului · Căutare · RSS ]
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Forum » Test category » Nelămuriri şi sfaturi duhovniceşti » Cain și Abel (inaintasii nostri)
Cain și Abel
marianData: Luni, 13-Iun-03, 12:13:49 | Mesaj # 1
Locotenent
Grup: Utilizatori
Mesaje: 52
Premii: 1
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
ziua buna parinte ionut...cu voia dumneavoastra as intreba ceva legat de ce s a petrecut dupa ce cain l a omorit pe abel...e l a ramas singurul copil al lui adam si al evei si dupa o perioada lunga de timp este mentionat set...intrebarea mea este cu cine s au impreunat cain si set de au avut ulterior fii si fiice de vreme ce nu sint mentionate alte persoane care sa fi existat atunci de parte feminina...in plus unii din barbatii mentionati la geneza ca de pilda lameh au avut 2 sotii...a permis dumnezeu bigamismul atunci?...apoi se mentioneaza de exemplu ca adam a trait 930 de ani si aproape toti ceilalti mentionati au trait virste de ordinul sutelor de ani comparativ cu zilele noastre cind rar ajung oamenii la 100 de ani...cum comentati aceste aspecte?iertati mi intrebarea dar vreau un raspuns de la un preot...va multumesc frumos si doamne ajuta!
 
AdministratorData: Luni, 13-Iun-03, 20:47:14 | Mesaj # 2
Sergent
Grup: Administratori
Mesaje: 25
Premii: 0
Reputaţie: 1
Status: Neconectat
Adam și Eva au avut că primi urmași pe Cain și pe Abel, acesta din urmă suferind moartea din cauza invidiei fratelui său. După aceștia protopărinții noștri Adam și Eva au mai avut și alți fii și fiice. La vârts de 130 de ani lui Adam i s-a născut cel de-al treilea fiu: Set (cf. Facere V,3), după care a mai trăit 707 ani, perioadă în care i s-au mai născut și alți fii și alte fiice. Prin cuvintele spuse de Dumnezeu primilor oameni: " de aceea va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va uni cu femeia sa și vor fi amândoi un trup... " (Facere II, 24), este cât se poate de clar că legătura dintre bărbat și femeie a fost concepută încă de la început prin a fi monogamă, iar lucrurile și-au păstrat firescul până la Lameh, care a fost primul om care a introdus poligamia (Facere IV, 19), iar în perioada următoare ea a devenit o stare de normalitate (a se vedea că și patriarhul Avraam a practicat-o, căsătorindu-se cu sora sa vitregă), și va continua încă o bună perioadă de timp. În ceea ce privește perpetuarea urmașilor primilor oameni, lucrurile sunt cât se poate de clare: la început nu se considera adulter ca frații să întemeieze o familie, dar pentru a lămuri această problemă vreau să aduc în discuție relația dintre primii oameni.
Conform referatului biblic, Eva a fost făcută din coasta lui Adam, ceea ce conduce la ideea că relația dintre cei doi era una mult mai apropiată decât una dintre un frate și o soră sau dintre un tată cu o fiică. Sfântul Ioan Gură de Aur, unul dintre marii teologi ai Bisericii noastre, vorbind despre căsătorie spunea următoarele: "A îngăduit ca sora lui Adam să-i devină acestuia soţie; sau mai bine-zis, nu sora, ci fiica sa; sau poate nici fiica lui, ci ceva mai mult, însuşi trupul lui. Iar legătura lor a stabilit-o direct de la început, ca pe o stâncă, unindu-i într-un singur întreg. De aceea nici pe femeie n-a făcut-o dintr-o natură străină lui Adam, pentru ca acesta să nu se lege cu ea ca şi cu o străină, şi nici n-a oprit căsnicia la unirea lui Adam cu Eva, ca acesta să nu se despartă, datorită unirii lui cu o singură femeie, de restul neamului omenesc."  În consecință, relația sangvinică dintre ei doi nu a fost un impediment la binecuvântarea dată de Dumnezeu pentru întemeierea primei familii.
Aceeași situație o întâlnim și după potop, căci în urma acestuia au rămas în viață doar Noe cu soția sa și cei trei fii împreună cu soțiile lor, iar perpetuarea neamului omenesc nu a fost posibilă decât prin căsătoria membrilor înrudiți. Dumnezeu, prin Moise, mai ales prin prescripțiile Levitice dorește să înlăture această anomalie, fapt pentru care apar primele obligații clare:
"Nimeni să nu se apropie de vreo rudă de sânge cu gândul de a-i descoperi goliciunea. Eu sunt Domnul!" (Leviticul 18:6)
"Goliciunea surorii tale, a fiicei tatălui tău sau a fiicei mamei tale – fie că s'a născut în casă, fie în afara ei – să n-o descoperi."  (Leviticul 18:9)
"Dacă cineva-şi va lua [de femeie] pe sora sa, fie după tată, fie după mamă, şi-i va vedea goliciunea aşa cum şi ea va vedea goliciunea lui, aceasta-i [faptă de] ocară; stârpiţi să fie sub ochii fiilor poporului lor. El a descoperit goliciunea surorii sale, păcatul e asupră-le." (Leviticul 20:17)
"Blestemat să fie cel ce se culcă cu sora lui dinspre tată sau cu cea dinspre mamă! Şi-ntregul popor va zice: Amin!" (Deuteronomul 27:22)
Prin urmare lucrurile sunt cât se poate de clare: Dumnezeu nu a îngăduit bigamia și nici căsătoria între rude decât în perioada de începuturi ale lumii, după care acestea au devenit anomalii. De ce așa? Căci aceasta a fost metoda cea mai potrivită care i-a ajutat pe oameni să-și întindă dragostea dincolo de universul îngust al familiei, până în macrouniversul întregii umanități. Iată cum, îngrădirile acestea nu a fost numai o necesitate de ordin moral, ci mai ales o necesitate de ordin spiritual.
 
marianData: Marţi, 13-Iun-04, 12:42:34 | Mesaj # 3
Locotenent
Grup: Utilizatori
Mesaje: 52
Premii: 1
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
ziua buna...va multumesc de raspuns ca de obicei bine argumentat...poligamia si casatoria intre rude mai este inca practicata in tarile islamiste si re raporteaza un procent mare de anomalii ale bebelusilor la nastere datorita unirii intre rude de singe poate ca asta e motivul de vreme ce dumnezeu a interzis ulterior aceste practici...eu am locuit 3 ani in turcia si apoi am lucrat 3 ani in afganistan...doamne ajuta!
 
Forum » Test category » Nelămuriri şi sfaturi duhovniceşti » Cain și Abel (inaintasii nostri)
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Căutare: